COVİD-19 BİLGİLENDİRİCİ FİLM PAKETİMİZ HAZIR
Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından okullarda alınması gereken COVİD-19 tedbirlerini içeren bilgilendirici tanıtım filmi paketimiz hazır.
Paket Detayı İçin TIKLAYIN

Markalaşmak

Markalaşmak

Birçok KOBİ yöneticisinin markalaşmayı kendilerine çok uzak bir şey gibi algıladıklarını zannediyorum. Müşterilerimle yaptığım görüşmelerde iki yanlış kanının varlığını gözlüyorum. Birincisi marka deyince Premium markalar akla geliyor.

Yani bu yaklaşımda Mercedes bir marka iken Dacia bir marka olarak görünmüyor. İkincisi markalaşmanın çok pahalı yatırımlarla, uzun sürelerde gerçekleşeceği yanılgısı. Yine bu yaklaşım BİM’in yıllarca hiç reklam yapmadan markalaştığını gözden kaçırıyor.

marka2Oysaki marka olmanın şartı Premium ürünler üreterek yüksek reklamlar yapmak değildir. Markalaşmak demek pazarda bir pozisyon yakalamak ve bu pozisyona sahip çıkarak ısrarla varlığını bu pozisyonda sürdürmek demektir. Marka olmak için herkesin sizi bilmesi gerekmez önemli olan hedeflediğiniz Pazar kesimindeki tüketicilerin sizi bilmesidir. Pantene şampuanı bilinirliği çok yüksek bir marka iken pazarda ekonomi pozisyonunu sahiplenmiş İpek herkes bilmese de pazarda %10 pay alacak kadar bilinmektedir.

Dolayısı ile markalaşmak için;
Pazarınızda tatmin edici bir iş ve karlılık hacmini garanti eden bir pozisyon bulmanız
Bu pozisyona odaklanmanız
Israrla bu pozisyona sahip çıkmanız
Bu pozisyonun sahibi olarak görünmeniz
Müşterilerinize pozisyonunuza uygun bir vaad sunmanız
Hedef pazarınızda bilinir olmanız
Hedef pazarınızda yeterli dağıtıma
Sahip olmanız yeterlidir.

Peki bu pozisyon nasıl bulunur?

Başlıca 4 yol var;

Pazarda bir pozisyon vardır ve boştur ve ilk siz konumlanırsınız (Bkz: jenerik markalar)
Bu pozisyonu siz yaratırsınız.(Ipad, yemeksepeti,biletix vb.)
Veya rakibinizi kovarak pozisyona yerleşirsiniz (Ariel)
Veya rakiplerinizle mücadele ederek kendinize pazarda bir pozisyon açarsınız.(Audi)
Bunun için ise marka teknisyenliğini bilmeniz veya bile birilerine danışmanız yeterlidir.
Kobi’ler için aslında inanılmaz markalaşma fırsatları olduğunu düşünüyorum. Çünkü büyük şirketlerin faaliyet gösterdiği konvansiyonel sektörler artık tıkanmış durumda. Gıda, deterjan, akaryakıt, çocuk bezi vb. sektörlerde üst düzey pazarlama uygulamaları yapılıyor ve gidilebilecek her here ulaşılmış durumda. Buna karşın geleneksel ticaret biçimlerinin hakim olduğu, organizasyon düzeyi düşük sektörler markalaşma konusunda fırsatlar barındırıyor(bkz; kuruyemiş sektörü ve Peyman). Çok basit birkaç pazarlama tekniği ile bile iyi sonuçlar alınabiliyor.

Bu nedenle KOBİ yöneticilerine ön yargılarından kurtularak pazarlama tekniklerine daha çok ilgi göstermelerini tavsiye ederiz.

Etiketler:

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?