COVİD-19 BİLGİLENDİRİCİ FİLM PAKETİMİZ HAZIR
Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından okullarda alınması gereken COVİD-19 tedbirlerini içeren bilgilendirici tanıtım filmi paketimiz hazır.
Paket Detayı İçin TIKLAYIN

5 ADIMDA DİJİTAL STRATEJİNİZİ GELİŞTİRİN

5 ADIMDA DİJİTAL STRATEJİNİZİ GELİŞTİRİN

Eğer günümüzün rekabetçi iş dünyasında hayatta kalmak istiyorsanız, dijital dünyanın en iyisi olmanız gerekiyor. İşletme misyonunu desteklemek, işi büyütmek, potansiyel ve mevcut müşterilerle etkileşimi arttırmak için her işletmenin dijital stratejiye ihtiyacı vardır. Peki sizin Dijital Stratejiniz var mı?
Araştırmalarımız dijital pazarlamanın, geleneksel pazarlama faaliyetlerinden 10 kat daha etkili olabildiğini gösteriyor. Bu sonucu almak elbette ki dijital pazarlamanın doğru şekilde yürütülmesine bağlı. Bu yazımızda dijital stratejinizi geliştirmek için en önemli beş adımı inceleyeceğiz.

Dijital Stratejinizi planlamak
Erişiminizi arttırmak
İnternet sitenizi geliştirmek
Ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmek
Hedef kitlenizle etkileşime geçmek
Dijital Stratejinizi Planlayın
Her stratejinin ilk adımı izleyeceğiniz süreci planlamaktır. Bütün dijital platformlarda ciddi bir rekabet söz konusu, bu yüzden oyunun lideri olabilmeniz için planlamanız, yönetmeniz ve başarılı bir şekilde dijital varlığınızı inşa etmeniz gerekiyor.
Hedefler koyup, bu hedeflere ulaşabilmek için en iyi stratejiye karar vermeniz ve buna göre hareket etmeniz gerekiyor, bunu başarabilmeniz için de mevcut durumunuzu çok iyi anlamalısınız. Daha sonra elinizdeki veriyi ve bu süreçte öğrendiklerinizi analiz etmek için vakit ayırmanız gerekiyor.

1.1 Durum Analizi

Dijital stratejinizi planlamaya başlamadan önce mevcut durumunuzu inceleyip üstünde çalışmanız oldukça faydalı olacaktır. Google analitiğe, sosyal medya ve Adwords istatistiklerine göz atmak iyi bir başlangıç olacaktır. İnternet sitenizin performansını ve SEO’yu ölçen pek çok aracı internette bulabilirsiniz.
Şunları değerlendirmeye odaklanmalısınız:

Mevcut dijital aktivitenize dair müşteri geri dönüşleri
İşletmenizin var olduğu dijital kanallar
İnternet sitenizin navigasyonu ve etkililiği
Pazar fırsatları
Pazar liderleriyle rekabetin karşılaştırılması
İç kaynaklar ve üretim
Hangi kanallarda var olduğunuzu ve bu kanallardaki takipçi kitlenizi incelemeyi unutmayın. Rakip firmalara göre dijital kanallardaki durumunuzu kıyaslayın. Google üzerinde size ait olmayan ama şirketinizi temsil ettiğini iddia eden profillerin olup olmadığını kontrol edin.

1.2 Hedefinizi belirleyin

Mevcut durumunuzu analiz etmek, hedeflerinizi belirlemek için iyi bir başlangıç noktası. Bu aşama kendinize nerede olmak istiyorum sorusunu sormanız gereken yer. Kendinize SMART hedefler belirlemeniz gerekiyor – SMART: Spesifik, Ölçülebilir, Başarılabilir, İlgili ve Zaman odaklı.

smart
Belirli – Ölçümlenebilir – Başarılabilir – İlgili – Zaman odaklı

Dikkat etmeniz gereken noktalar:

Dijital stratejinizi işletme hedeflerinizle uyumlu hale getirmek
Hedeflerinizi tanımlamak (Amacınız nedir?)
SMART anahtar performans göstergeleri (KPI) seçin
Müşteri edinme maliyeti (CAC) için hedefler belirleyin
Yatırımın getirisi (ROI) için hedef belirleyin
1.3 Stratejinize karar verin

Nerede olmak istiyorum sorusuna karar verdikten bir sonraki adım, oraya nasıl ulaşacağınıza karar vermek olmalıdır. Stratejinizi geliştirmenize yardımcı olacak sayısız model var, biz iş modeli kanvasını çok seviyoruz.

Odaklanmanız gerekenler:

Müşteri segmentleri, hedef pazarlar
Değer önermesi, özel teklifler, potansiyel müşteri çeken teklifler, tetikleyiciler
Kanallar, SEO, PPC, organik vs.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Aktiviteler, içerik pazarlaması, promosyonlar vs.
Değer önermesini farklı şekillerde kullanabilirsiniz, “Ücretsiz 30 günlük deneme” ve benzeri tekliflerle potansiyel müşterilere erişiminizi artırtıp hedef kitlenizin güvenini kazanabilirsiniz. Ayrıca internet sitenizin sosyal medya kanallarına entegre olmasını ve mail hizmetinizde CRM entegresyonu olmasını stratejinize dahil etmenizi tavsiye ediyoruz.
1.4 Stratejinize göre hareket edin

Sormanız gereken sıradaki soru: İş bitirebilmek için neye ihtiyacım var? Stratejinizin eyleme dönüşebilmesi için, stratejinizi parçalara bölüp, işinizi bir sonraki adıma taşıyacak ilgili ekipleri tanımlamanız gerekiyor.
İncelemeniz gerekenler:

Dijital yol haritanız
İnternet sitenizin iyileştirilmesi
İçerik yayınlama planı
Reklam çizelgesi
Kaynak aktarımı ve bütçe
1.5 Analiz edin ve geliştirin

Planlama döngünüzün son adımı ilerlemenizi nasıl kontrol ediceğinize karar vermek. Kendinize sormanız gereken soru: Performansımı nasıl takip edeceğim?
Odaklanmanız gerekenler:

Analitik ve raporlama araçları
Kitleler, erişim, trafik kaynakları, müşteri yolculuğu vs.
Düzenli denetim toplantıları
Öncelikli eylemler
Erişiminizi arttırın
Bir müşterinin satın alma döngüsünün ilk adımı “İhtiyacın farkedilmesidir”. Bu aşamada müşteri satın alma niyeti olmadan seçeneklerini incelemeye başlar. Sosyal medya kanallarını, haber sitelerini, blogları ve ilgili internet sitelerini incelemeye başlar müşteri.
Bu aşamada esas hedefiniz potansiyel müşterilerin isteklerini ve ihtiyaçlarını etki altında bırabilmektir. En önemli mücadeleniz hedef kitlenize bilgilerinizi ya da mesajınızı ulaştırabilmektir. Sosyal medya ve arama motorları erişiminizi arttıracak ana motorlardır, bunların haricinde değerlendirmeniz gereken pek çok dijital platform mevcut.
2.1 Sosyal Medya

Facebook’un aylık 1.6 milyar kullanıcısı var, 2.5 milyar kullanıcı da Google’ın muhtelif hizmetlerini kullanıyor. Pazar payı değişmekte ancak Türkiye’de 13-65 yaşındaki internet kullanıcılarının %90’nının sosyal medya profili var.

Sosyal ağ paylaşımlarının hacmi her geçen gün artıyor, dolayısıyla ilgi çekebilmek her geçen gün zorlaşıyor. Hedef kitlenize ulaşmada zorluk çekiyor musunuz?

Farklı sosyal medya kanalları kullanıcıları için en iyi kullanıcı deneyimini sunmaya odaklanıyor, bu yüzden gelişmiş algoritmalar hangi kullanıcının neyi göreceğini karar veriyor. İlgi skoru yüksek olan içerikler daha fazla kullanıcıya erişebiliyor.
İşletmenizin Facebook sayfasının bin kişi tarafından beğenildiğini var sayalım, paylaşımlarınız %5-25’i sadece takipçilerinize ulaşacaktır. Takipçilerinize ulaşmak için para verseniz dahi sadece ufak bir bölümüne ulaşabileceksiniz çünkü rakip içeriklerin sayısı oldukça fazla.

Sosyal medya erişiminizi arttırmak için yapmanız gerekenler:

Yüksek kaliteli içerikler paylaşın
İçeriklerinizin reklamını yapın
Hedef kitlenizi belirleyin
Uzun süre ilgi çekecek içerikler paylaşın
Hedef kitlenizin beğeneceği içerikler paylaşın

Sosyal medya erişiminizi arttırmanın beş yolunu bu makalemizde ayrıntılı okuyabilirsiniz: Sosyal medya erişiminizi artırmanın 5 yolu

Arama motoru

İkinci en yoğun trafik kaynağı arama motorlarıdır. Bazı kaynaklara göre satın alma süreçlerinin %90 basit bir aramayla başlıyor. Şüpheyle yaklaşmak gerek bu rakama ancak insanların düzenli olarak almadıkları ürünleri ve hizmetleri öncelikli olarak interentte aradığını varsayabiliriz. Özellikle üstünde fazlasıyla düşünülmesi gereken, pahalı ürünleri ya da hizmetleri almadan önce internete daha çok başvuruluyor.

Google arama moturunun market payı %78, küresel olarak saniyede 50.000 arama demek bu! Çinli Baidu 2. sırada %10’luk pazar payıyla, onu da %6’yla Yahoo takip ediyor. Bu istatistik yalnızca arama motorları için, Yandex, Bing ve diğer sitelerin payı iste yalnızca %6. (Kaynak: Internet live stats)

Arama motorlarını, erişiminizi arttırmak için iki yol vardır bunlar organik arama ya da paralı aramadır. Organik arama sonuçları sitenizin arama motoru için optimize olmasına bağlıdır (SEO), paralı arama sonuçlarında çıkmak için tıklama başına para vermeniz gerekir, arama motoru pazarlaması (SEM) olarak bilinir bu. Pek çok arama motoru kullanıcısı paralı sonuçları atlayıp organik sonuçlara bakıyor, ama iki metod da fazlasıyla trafik getirir eğer doğru şekilde yaparsanız.

Arama motorları en yaygın olarak kullandığımız yapay zekalardan biri, her geçen gün daha da akıllı hale geliyorlar. Ana hedefleri her hangi bir aramayla en çok ilgili sonuçları sunmak – böylelikle daha fazla kullanıcı ediniyorlar. Arama motorlarını kandırmayı unutabilirsiniz, ilk sıralarda çıkmak için yüksek kaliteli içerik ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak, internet sitenizin teknik olarak optimize olması ve etki alanınızı genişleterek otoritenizi arttırmaktan geçiyor.

SEO’yle ilgili odaklanmanız gerekenler:

SEO araçlarının seçimi
Sayfa içi optimizasyon
Sayfa dışı optimizasyon
Arama motoru optimizasyonu hakkında daha fazla bilgi için bu makalemizi okuyabilirsiniz: En üstte olmak iyidir
Google Adwords hesabının oluşturulması ve yönetilmesi
Reklam metninin hazırlanması
Anahtar kelime seçimi
Hedef kitlenin belirlenmesi
Kampanyanız için varış sayfalarının hazırlanması
Arama motoru pazarlaması hakkında daha fazla bilgi için bu makalemizi okuyabilirsiniz: İçerik pazarlaması ve arama motoru optimizasyonu

Arama motorlarında ilk sıralarda çıkmak gerçekten çok önemlidir. Tıklamaların %75’i aramalarda ilk 3 sırada çıkan sitelere yönlenmektedir. Eğer siteniz arama motorunun üçüncü sayfasında çıkıyorsa, kimse sizi farketmiyor demektir.
Arama motorlarında ilk sıralarda çıkmak gerçekten çok önemlidir. Tıklamaların %75’i aramalarda ilk 3 sırada çıkan sitelere yönlenmektedir. Eğer siteniz arama motorunun üçüncü sayfasında çıkıyorsa, kimse sizi farketmiyor demektir.

2.3 Öteki Dijital Kaynaklar

Trafik akışını sağlayacak sınırsız miktarda dijital kaynak var. Hangi sektörde iş yaptığınıza bağlı olarak değişmekle birlikte, en az sosyal medya ya da arama motorları kadar önemli olabilirler, ya da alakasız da olabilirler.

Turizm sektörünü ele alalım, Trippadvisor ya da Hotels.com gibi siteler oldukça önemli trafik kaynakları. Uçak biletlerine, restoranlara, gece hayatına odaklanan başka kaynaklarda söz konusu.

Değerlendirmeniz gereken diğer trafik kaynakları:

E-mail pazarlama
Banner reklamlar ve reklam ağları
Sektör toplayıcıları
Üçüncü parti bloglar ve kendi bloğunuz 3.rd party blogs and your own blog
Dijital halkla ilişkiler

İnternet sitenizi iyileştirin
Satın alma döngüsünün ikinci adımı “seçeneklerin değerlendirilmesidir”. Potansiyel müşteri satın almaya karar verdi ve probleminin çözümü için gerekli ürünü ya da hizmeti aramaya başladı. Bu aşamada interenet sitenizi dijital stratejinizin en önemli parçasıdır. Göreviniz potansiyel müşteriyi en iyi ürüne ya da hizmete sahip olduğunuzu ikna etmektir.
Sosyal medya ve arama motorları erişimi arttırmak için çok etkili araçlardır, ancak dijital stratejinizin temeli internet sitenizdir. Eğer internet siteniz sosyal medyadan, arama motorlarından ya da diğer dijital kaynaklardan gelecek trafiği kaldırmaya hazır değilse, erişim için yaptığınız yatırım boşuna para harcamaktan başka bir şey değildir.

Ayrıca pek çok internet sitesi göründüğü kadar iyi değil. İtinayla tasarlanmış pek çok interenet sitesi görüyoruz ancak çoğunlukla dijital pazarlama için gerekli alt yapıya, temel özelliklere ve hizmetlere sahip olmuyorlar. Bunların haricinde pek çok internet sitesi de çok kötü tasarlanmış oluyor. İnterenet sitenizi nasıl yeniden tasarlayacağınızı öğrenmek için bu makalemizi okuyabilirsiniz: Başarılı olmak için Web Sitenizi geliştirin

3.1 Mobil dostu

İnternet trafiğinin %60’ı mobil cihazlardan geliyor ve bu rakam her geçen gün artıyor. Mobil dostu olmak demek internet sitenizin akıllı telefonlardan ve tabletlerden rahatlıkla erişilebilir olması demek. Buna “duyarlı web tasarımı” deniyor, kısaca internet sitenizin bütün ekran çözünürlükleri için iyi bir kullanıcı deneyimi sunması anlamına geliyor.
Eğer internet siteniz mobil dostu değilse, acilen düzeltilmesi gerekiyor bu problemin! İnternet sitelerinin ziyaretçilerinin büyük bölümünün mobil cihazlardan geldiğini bildiğimiz için internet sitesi tasarlarken ilk olarak mobil cihazları düşünüyoruz ve ona göre tasarım yapıyoruz. Bazı dijital kampanyalarımızda ziyaretçilerimizin %95’i mobil cihazlardan geliyor.
Mobil dostu olmak SEO açısından da önemli, eğer mobil dostu olmayan internet siteleri arama motorları tarafından cezalandırılır. Internet sitenizin Google tarafından mobil dostu kabul edilip edilmediğini alttaki linkten kontrol edebilirsiniz:https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Mobil dostu tasarım için daha fazla bilgi için bu makalemizi okuyabilirsiniz: Web siteniz neden mobil dostu olmalı?
Web sitenizin mobil cihazlardan da iyi görünmesi gerekir. Mobil cihazlardan gelen ziyaretçiler düşündüğünüzden daha fazla.
Web sitenizin mobil cihazlardan da iyi görünmesi gerekir. Mobil cihazlardan gelen ziyaretçiler düşündüğünüzden daha fazla.

3.2 İnternet sitenizin içeriği

Bol içeriği olan pek çok firma var, nadiren içeriklerini internet sitelerinde bulabiliyorsunuz. Bir internet sitesinin ilginç hale getirmenin en iyi yolu, kaliteli ve değerli içeriklerle doldurmaktır internet sitenizi.

İçerik pazarlaması; ilginç, işe yarar, değerli ve ilgili içerikleri oluşturmak ve paylaşmaktan ibarettir. Marka ve tüketici güveni inşaa etme süreci böyle işer ve kaçınılmaz olarak tüketicilerin ilk tercihi haline gelirsiniz.

Blog yazmak içerik pazarlamasının bir türüdür. İçerik pazarlamasıyla ya da sosyal medya pazarlamasıyla müşterilerin ilgisini çekmek istiyorsanız mutlaka blog yazmalısınız. Eğer potansiyel müşterileriniz markanıza güvenmiyorsa, bu durum satışlarınızı olumsuz etkileyecektir. Nokta.

İçerik hazırlamadan önce kendinize şu soruyu sormanız lazım: Hedef kitlemin ilgisini ne çeker? Ne tür içerikleri sosyal medya profillerinde paylaşıcak kadar ilginç bulurlar? İnsanların neden içerik paylaştığıyla ilgili daha fazla bilgi için bu makalemizi okuyabilirsiniz: Viral içerik yaratmak için 6 ipucu

3.3 İnternet sitenizdeki hizmetler

İnternet üstünden elde ettiğinizi geliri arttırabilmek için stratejinizi destekleyecek hizmetler sunmanız gerekiyor. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle iletişim kurabilmenizi sağlayacak hayati araçlardır bunlar.

Bu hizmetler internet sitenizde olmalı:

Online Chat
İletişim formu
Rezervasyon
E-ticaret
Kaynakça
Online forum
İnternet sitenizde olması gereken çevrim içi hizmetler hakkında daha fazla bilgi için bu makalemizi okuyabilirsiniz: İnternette Başarıyı Yakalamak İçin 5 Önemli Adım

3.4 İnternet sitesi güvenliği

İnternet sitenizin güvenliğini sağlamak oldukça önemlidir. Eğer interenet siteniz hacklenirse ve müşterilerinizin bilgileri çalışırsa işletmeniz çok ciddi bir problemle karşı karşıya kalır.
Eğer internet siteniz ana aday müşteri ve gelir kaynağınızsa, güvenlik ihlallerinin ne kadar önemli olduğunu belirtmemiz anlamsız. Çok az internet sitesi sahibi internet sitelerini güvenlik ihlallerine karşı nasıl korucağını biliyor, pek çok internet sitesi sahibi ise internet siteleri için güvenliği ne kadar önemli olduğunu anlamıyor bile. İnternet sitenizin güvenliğini arttırmanın yolları için daha fazla bilgi edinmek için bu makalemizi okuyabilirsiniz: Web sitenizin güvenliğini artıracak 8 önemli adım

Odaklanmanız gereken nokta şu: potansiyel müşterileri müşteriye dönüştüren bir makina inşaa etmeniz gerekiyor, bunu internet üzerinden sipariş alarak ya da potansiyel müşteri bilgileri toplayarak yapabilirsiniz, bazen her ikisini de kullanabilirsiniz. Hangisini tercih ederseniz edin, internet sitenizin analitik verileri toplaması, ziyaretçileri takip etmesi ve ziyaretçi iletişim bilgilerini toplaması gerekiyor.

4.1 Dönüşüm araşları

Ziyaretçilerinizi potansiyel müşterilere ya da müşterilere “Eylem Çağrılyarıyla” (CTA/Call to Action), varış sayfalarıyla(Landing page/LP) ya da bir sonraki adımda bahsedeceğimiz rezervasyon ya da e-ticaret çözümleriyle dönüştürebilirsiniz.

Çok basit bir mantığı var aslında: Ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştüremiyorsanız, neden pazarlama bütçenizi erişim için harcayasanız ki? İnternet sitenizin her sayfasında eylem çağrısı olmasını tavsiye ediyoruz. Ziyarçilerinizin her an eyleme geçebilmesi gerekiyor! Eylem çağrılarını eklediğiniz de ziyaretçilerinizin eyleme geçtiğini göreceksiniz.

Eylem çağrıları hakkında daha fazla bilgi için bu makalemizi okuyabilirsiniz: Yüksek dönüş oranı için harekete geçirici mesajlar

Ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmenin daha da etkili bir yolu, doğrudan kampanya varış sayfanıza (LP) yönlendirmektir. Varış sayfaları internet sitenize dahil sayfalardır ve özellikle o kampanya için dönüşüm sağlamak amacıyla tasarlanırlar.

Varış sayfaları hakkında daha fazla bilgi için bu makalemizi okuyabilirsiniz: Etkileyici varış sayfaları nasıl oluşturulur?

Bizim hazırladığımız bir varış sayfası örneği. Bu sayfayı hazırlamamızdaki amaç müşteri bilgilerini toplamak. Tabi bunun karşılığında ücretsiz olarak yararlanabilecekleri bir e-kitap veriyoruz.
Bizim hazırladığımız bir varış sayfası örneği. Bu sayfayı hazırlamamızdaki amaç müşteri bilgilerini toplamak. Tabi bunun karşılığında ücretsiz olarak yararlanabilecekleri bir e-kitap veriyoruz.

4.2 Rezervasyon ya da E-Ticaret

Eylem çağrıları ve varış sayfaları potansiyel müşterileri yakalamak için etkili araçlar ancak, rezervasyon almak ya da interenet üstündne ürün satmak çok daha etkili dönüşüm araçlarıdır. Online rezervasyon ve e-ticaret için oldukça etkili çözümler mevcut.

Değerlendirmeniz gerekenler:

Rezervasyon çözümleri
E-ticaret çözümleri
Online ödeme çözümleri
Ek güvenlik önlemleri
Eğer işletmeniz oteller, restoranlar, kuaförler, dişçiler gibi kiralama ya da randevu sistemiyle çalışıyorsa, ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için internet sitenize rezervasyon sistemi eklemeyi düşünmelisiniz. Müşterilerinize randevu alabilme ya da rezervasyon yapabilme imkanı vererek hem işletmenizi daha cazip hale getirirsiniz hem de zamandan tasarruf edebilirsiniz. Sizin için daha kolay olur ve müşterileriniz için daha hızlı olur satın alma işlemi.

Çok sayıda rezervasyon çözümü internette mevcut, farklı işletmeler için farklı çözümler sunabiliyorlar. Bu seçenekleri değerlendirip işletmenize en uygun olanı seçmeniz gerekiyor, eğer internet siteniz WordPress’le yapıldıysa, Checkfront, Appointments+ ve Bookly işinize yarayacak eklentilerden sadece bazıları.
Checkfront çevrimiçi rezervasyon aktivitileri için en ideal araçlardan biri.
Checkfront çevrimiçi rezervasyon aktivitileri için en ideal araçlardan biri.

E-ticaret için uygun ürünleri varsa işletmenizin, internet üzerinden satış imkanını müşterilerinize vermenin büyük avantajları var. İnternet üzerinde pek çok çözüm bulabilirsiniz, ihtiyaçlarınız e-ticaret platformu seçerken en önemli etmen tabi ki.

Mangento yaygın olarak kullanılan e-ticaret çözümlerinden biri, eğer WordPress’se internet siteniz WooCommerce’i tavsiye ediyoruz. Bu iki çözümün ERP çözümpleriyle ve ödeme çözümleriyle entegre edilebilir olması en büyük avantajları. E-ticaret ve rezervasyon çözümlerini sunarken ödeme çözümlerini de düşünmeniz gerekiyor, Paypal, Stripe ve Square gibi çözümlerden birini kullanabilirsiniz.

Eğer online ödeme seçeneği ekleyecekseniz internet sitenize, ekstra güvenlik önlemleri olmazsa olmazdır. Müşterilerin hassas bilgileri işin içine dahil olduğundan SSL şifrelemeyi şiddetle öneriyoruz.

4.3 E-mail dönüşümleri

E-mail, potansiyel dönüşümleri takip etmek için ücretsiz ve hoş bir yöntemdir. Doğru yapılırsa pek çok durum da oldukça etkilidir. ilk kural müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin internet sitenizi ziyaret ettiklerinde iletişim bilgilerini bıraktıklarından emin olmak.
Satın alma işlemini bitirmeden son dakikada sitemizden ayrılan ziyaretçilere satın almayı yarım bıraktıkları ve tek adımla tamamlayabilecekleri bir sekme gönderek kullanıyoruz e-mailleri ayrıca. Son aşamada siteden ayrılan ziyaretçiler, müşteriye dönüşmeye çok yakınlardır ve oldukça etkilidir bu yöntem dönüşümü tamamlamak için.

4.4 Yeniden pazarlama teknikleri

Satın alma işlemini yarım bırakanlara e-mail ile yeniden pazarlama yapmak farklı yeniden pazarlama teknikleriyle yapılabilir. İnternet sitenizin ziyaretçilerini takip ederek , çok etkili yeniden pazarlama kampanyaları düzenleyebilirsiniz sosyal medyada ve arama motorlarında.

Yeniden pazarlamanın ilk kuralı takip işlemini doğru piksel, analitik kodu ve çerezlerle yapmanızdır. İnterent sitenizin belli noktalarına yerleştireceğiniz bu ufak kod parçası müşterilerinizin nelere baktığını takip edecektir.
Bir başka etkili teknik ise benzer kitle kullanmak, bunu müşterilerimizin ve potansiyel müşterilerimizin bilgilerini kullnarak sosyal medya üzerinden benzer profilleri bularak yapıyoruz. Profillerinin benzer olmasından dolayı aynı ürün ve hizmetlere ilgi duyabilecekerini varsayıyoruz.
Hedef kitlenizle etkileşime girin
Satın alma döngüsünün son adımı “uygulama aşmasıdır”. Bu adımda müşterilerinizi elçileriniz haline dönüştürmeye odaklanmalısınız. Mutlu müşteriler ürün ve hizmetlerinizi yeniden satın alacaktır, ailelerine ve arkadaşlarına da almalarını tavsiye edecektir.

5.1 Müşteri yorumlar

Müşterilerinizin yorum yapıp, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi değelendirecekleri bir alan yaratmak potansiyel müşterilerin karar vermesini olumlu etkileyecektir. Güven inşa etmenin en etkili yollarından biridir bu, firmanızı tanımayan potansiyel müşterilerin güvenini kazanmanın da en kolay yoludur.
Bir başka yol ise müşteri hikayeleri ya da vaka incelemeleri yazıp internet sitenizde paylaşmaktır. Sosyal medya üstünde yapılan değerlendirmeler oldukça yaygındır, ancak internet sitenizde gözükmesi bu yorumların çok daha değerlidir.

Ayrıca, kötü yorumlarla başa çıkmak için bir planınızın olması hayati önem taşımaktadır.

5.2 Destek hizmetleri

Müşterilerinizin bir problemle karşılaştığında ya da yardıma ihtiyaçları olduğunda kolaylıkla ulaşabilecekleri bir kanal oluşturmak çok önemlidir. Destek hizmeti, e-mail üstünden destek, şikayet fişi oluşturmak ya da chat gibi işinize yarayacak pek çok çözüm kullanabilirsiniz.

UserVoice, ClickDesk, ManageEngine ve Zendesk en iyi çözümlerden. Eğer internet siteniz WordPress’le yapılmışsa HelpScout, Zendesk for WordPress, AwesomeSupport ya da WPHelpDesk’i kullanmayı düşünmelisiniz.

5.3 Sosyal sorumluluk

Her şirketin sosyal sorumluluk sahibi olması ve topluma katkı yapması gerekmektedir. Bu çabalar müşteriler tarafından da memnuniyetle karşılanır, internet sitenizden ve sosyal medya profillerinizden bu sosyal sorumululukla ilgili yaptıklarınızı paylaşmalısınız.
5.4 Çevrim içi topluluk oluşturmak

Kitlenizle etkileşime girebilmek için atmanız gereken en önemli adım potansiyel ve mevcut müşterilerinizin hepsini bir araya getirebileceğiniz çevrim içi topluluk kurmanızdır. Kaynaklarınıza erişebilmek için ve müşteri destekten destek alabilmek için potansiyel ve mevcut müşterilerinizin sisteminize kayıt yaptırmaları gereken bir sistem kurarsanız en iyi şekilde etkileşim sağlarsınız.

Facebook ya da Google hesaplarıyla bu tarz sistemelere erişmeyi sağlayan çözümler olduğunu unutmayın. Çok kolay ve uygun bir yöntemdir bu müşterileriniz için, ayrıca topluluk üyelerinize Facebook bildirimleri üzerindne kolayca erişebilirsiniz.

Kaynak: cloudnames

Etiketler: ,

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?